Tuesday, May 29, 2012

Unutmayayim diye, taniklik olsun diye...

Bu adamlar sapitti, kurtaj tartismasini gundeme getirmis olmalari yetmisyormuscasina, kurtaji uludereyle esitlemek politik katliamdir kanimca. Bu kadar korkunc bir katliamin, hem de devletin sucu oldugunu bilip gorup yarim yamalak ozur dilemislikleri varken kadinin bedeniyle ilgili aldigi bir karara eslenmesi akil mantik almadigi gibi, piskinligin yuzsuzlugun daniskasidir kanimca. Yeni bombamiz hava-is in grev yapmasini engelleyen yasa cikarmak...bir thatcherdan ne farki var bu adamlarin? nasil bir piskin neoliberalizm ve diktatorluk oyunudur bu? ben bu kadar kazanilmis haklarin uzerine oynayabileceklerini tahayyul edememistim benim okuzlugum benim ongorusuzlugum, ama bu ne yaaaa? cildirir insan siz ne hakla, nasil milletin olan hakki, kadinin olan hakki, iscinin olan hakki elinden alirsiniz. ilk birkac sene oynadiginiz demokrasi oyununun ya da iluzyonunun ya da kumpasinin buralara kadar gelebilecegini kendiniz dusunmus muydunuz merak ediyorum. Nereden aliyorlar bu kudreti, aymazligi? komplo teorilerinden bikmis biri olarak mevzuunun komplo ve teoriden cikmis oldugunu dusunuyorum. gayet planlamis gayet gercek pratikte uygulamaya konuluyor bir bir akillarinda ne varsa. hicbirsey o kadar kudretli degil kanimca, AKPnin oy kitlesi de oyle muhtesem guvenilir bir kitle degil. adamlar her secim donemi birseylere cok iyi oynamasalardi bu kadar da oy almazlardi bence. bu kadar ev arkadasimin deyimiyle multi-stratejik postmodern aktorlerimiz olmadi bizim turkiye siyasetinde sanirim daha once. akillarini takdir etmiyorum tabii cunku sadece instrumental akil, islamci degiller kanimca, kor gozune parmagim thatchercilar, bir de ustune Cin olmak istiyorlar. Hedef saglam, dogurun genclik, calisin genclik, susun oturun genclik, kapitalist komunizm bence ideolojisi...sanmiyorum farkli birsey bekleniyor bizden Turkiyedeki insanlardan. O kadar kolay olmayacagi asikar ama oyle bir yildirma politikasi var ki dusunup soylemek dertti daha buyuk dert oldu ulkemde. Kurumlara bakmak lazim kurumlardaki catlaklara oynamak lazim sanirim, askere, polise, yargiya, bakanliklara, kadrolasmaya vs. bunlari anlamak icin. Ulkemdeki hali hazirda tutucu, erkekci zihniyeti saymiyorum bile, her daim orda, isin daha kotusu simdi kurtaj mevzusu falan daha da cok alevlendiriliyor. Ben anlamiyorum, bayagi Evanjelik Bush noktasinda Tayyip, belki de daha kotu cunku Bush hakikaten inaniyordu kanimca birseylere koru korune, bizimkisi tam Pragmatik, tam kaypak, tam yanar doner...amaan neyse hadi ders hazirlamaya devam.

No comments: