Monday, February 18, 2008

çatırdıyor mu?

30 yıldır hiçbir bankasını kamulaştırmayan İngiltere'de ne oldu da bir banka kamulaştırıldı sadece bu habere bakıp anlamak çok zor.İşin daha da tuhaf kısmı deminden biri birçok gazeteye BBCye vs. baktım sadece milliyette bir küçük haber gördüm, bir de hürriyette. Radikalde, Birgün'de ya yaok ya da ben göremedim. BBCde bütün sayfalar Kosovayla dolu, bu haberi arayıp bulmanız gerekiyor. Neden acaba diye düşünmek gerek herhalde biraz daha ya da ben paranoyaklaştım. neyse haber bu, sistem çatırdıyor mu ne? yoksa çatırdaması kaçınılmaz mı zaten? Çoook araştırılıp bakılması gereken bir konu ve örnek gibi duruyor. ben de buraya nıtunu düşeyim istedim...

İngiltere'nin 5. büyük emlak bankasına el kondu
Nakit sıkıntısı çeken ve kredi bulmakta sıkıntı çeken Northern Rock, kamulaştırıldı. Devlet, bankayı kurtarmak için 25 milyar sterlin borç vermişti
DIŞ HABERLER SERVİSİ


Mortgage krizinden ağır yara alan İngiliz emlak kredi bankası Northern Rock'a devlet el koydu.
Maliye Bakanı Alistair Darling dün yaptığı açıklamada, İngiltere'nin beşinci büyük emlak kredi kuruluşunun, "geçici bir süre için kamu mülkiyeti altına alındığını" söyledi.
Darling hükümetin, bankayı devralmak için The Virgin Group'tan ve bankanın kendi üst düzey yöneticilerinden gelen iki teklifin de geri çevrildiğini kaydetti. Bakan Darling bu iki teklifin, teklifi verenlerin bankanın ihtiyaç duyduğu nakit parayı sağlayamayacaklarını düşündükleri için geri çevrildiğini söyledi. Darling, "işler yoluna girdiğinde banka yeniden özel sektöre devredilecektir" dedi.
Geçen ağustos ayında gerçekleşen mortgage krizinin ardından oluşan panik ortamında tasarruflarını kaybetmekten korkan Northern Rock'taki mevduat sahipleri, paralarını çekmek için bankanın şubeleri önünde uzun kuyruklar oluşturmuşlardı. Nakit sıkıntısı çeken ve uluslararası piyasalardan da kredi bulmakta sıkıntı çeken bankaya İngiltere Merkez Bankası'nın geçen eylül ayından beri 25 milyar sterlin borç verdiği belirtiliyor.
1970'li yıllardan beri İngiltere'de hiçbir bankanın kamulaştırılmadığına dikkat çeken uzmanlar, hükümetin dünkü kararının Başbakan Gordon Brown için önemli bir prestij kaybı anlamına geldiğini vurguladı.

No comments: