Wednesday, September 26, 2007

niye yazıyorum?

Ben niye yazıyorum? Sayın bir kış gecesi taa ne zaman bir yazısında yazı yazmak bir çeşit yalan söylemektir demişti yanlış hatırlamıyorsam. Oradan aklımda kaldı niye diye kendime sorup durdum. Mesela buraya niye yazıyorum? Blogçu diye dalga geçilen bir insan olma yolunda adım adım ilerlerken.
Birilerine kendimi anlatmak için mi?
Günceli yakalamak, güncel üzerine birşeyler yazmak için mi?
Üzerine düşüneyim birşeylerin belki biri bir fikir verir daha da güncellerim kendimi revize ederim diye mi?
Arkadaşlarım okusun, yorum yazsın diye mi?
Paylaşmak için mi? Paylaşmak içinse ben deli miyim niye her fikrimi bir yerlere basmak yazmak istiyorum, Nedir yani? Kendi aklımdaki belli şeyler birleştirip mitleştirip bir bütünmüşçesine sunmak için mi?
'self' imin bir kısmını yansıtmak istediğim için mi?
Kimse okumasa bile bu blog dursun ister miydim? Sanırım evet.

Babamın bir tane arşivi var, ufak birşey ama var . Eskiden okuduğu dergileri, gazeteleri ufak ufak kesip saklamış. Bir kısmı yıllık almanak çıkarmış onları almış onlar evde. Bizim ev biraz sahaf edasındadır o yüzden, ama doğru dürüst bir kütüphanecilik sistemi kuramadığımızdan çok yararlanamıyoruz. Bir kısım haberleri, yazıları koyarak ben de buraya bi rnevi arşiv muamelesi yaptığımı fark ettim. Yani hatırlamak için yazıyorum biraz.
Biraz da birşeylere refleks vermek için, belki bir çeşit mastürbasyon bilmiyorum .Okuyabilecek insanları tanıyorsam onlar zaten benzer refleksler verirler bu konulara. Yani birilerini etkilemek için yazmak değil sanırım buradaki amacım. Belki haberdar etmek tabii daha duymadıysa kimse. Bilemiyorum.

Ama genel olarak neden yazı yazdığıma gelince, BİLMİYORUM. GERÇEKTEN BİLMİYORUM. Bazen duygularımı, düşüncelerimi bir yere aktarmazsam boğulacak gibi oluyorum. Genelde kağıda aktarmaktan tarafım tabii.

Öyle ileride yazarsam ve birşeyler publish edilirse sanırım yandaş bulmak için, birilerini etkilemek için, alanda mücadeleye az biraz katkısı olsun diye, biraz da eleştiri alıp kendimi dönüştürmek için yazacağım herhalde.

Nedir? Ya da burada yazılanlara bakıp hatırlayıp "Ne safmışım " diyeceğim. HİÇ BİLMİYORUM...
23:21

No comments: