Monday, May 28, 2007

"hepimiz"

Cuma akşamı güzide okulumun boğaza bakıp şarap içme hainliğinden hemen sonra ( bölüm partisi çok eğlenceliydi ve inanılmaz hainlik yaptık:)yine güzide okulumun en hain ve tuhaf kulüplerinden BÜFKün (Folklör kulübü) gösterisine gittim: "Hepimiz". Çok etkileyiciydi. Çok beğendim. Semah dönerlerken tüylerimin son safhasında diken diken oluşuna mani olamazken bir yandan da Yunan ezgilerinin inanılmaz kıvraklığına hayran kalıp oynamadan edemedim. Ermeni türkülerinin bende uyandırdığı hüzünle başbaşa kaldım arada bir. Sulukuleyi hatırlayıp 9/8liğin fıkır fıkır halinde acıyla karışık bir eğlence hali yakaladım. "Peşmerge"lerin çektiği halayın birlikte birşeyler yaparken ne kadar eğlendirdiğini gördüm, çıkıp sahneye katılasım geldi, ateşin üstünden atlamak geldi sonra, ama gerçek ateşin:). Gösteri bittiğinde en tuhafı böyle olsun dedik topluca:) Ayakta ellerim acıyıncaya kadar alkışladım. Acaba gerçekten buraya tuhaf gelen bu hadise niye tuhaf diye düşünüp durdum. Nasıl bir zihniyet bu danslara, türkülere özünden dolayı, bir bölgeden çıktığı için tuhaf der? "İnsan"lar kendilerini ifade etmek için hep yollar bulmadılar mı, gelenekler, ritüeller, danslar, müzikler, ağıtlar, oyunlar..."insan"lar şimdi niye tuhaf diyor bunlara. İkinehirin demesi olmasın, basit insanım ben de.

No comments: