Thursday, February 15, 2007

Afakanlar bastı...Biri bana anlatsın.

Ya diyorlar ki sen herşeyi eleştir eleştir nereye kadar? (ki ben hiç de o kadar aykırı bir insan olmamışımdır ömrüm boyunca hep isyanlar korkutmuştur beni.) EEE çok açık sonsuza kadar. Eleştirel bir bakışa sahip olmak için direndim. Kendime direndim önce, yok yok sen o kadar muhalif değilsin canım, sen hep iyi aile çocuğu oldun, niye ki canım eleştir eleştir nereye kadar gerçekten, insan mutlu olamaz bee. Birkaç tak etme noktası; makaleler, yaşanmışlıklar, deneyimler, insanlarla fikir alışverişleri, hayatta dokunulmaz dediğim her dogmaya inen darbe gibi sorular, mantıklı gelen ama hiç hoşuma gitmeyen cevaplar ve tabii ki hemen peşlerinden onları eleştiren başka sorular...sarsılmalar...ya ama ben bunu mantıklı buldum anlıyorum ama anlamamam lazım kabullenmemem lazım direnişleri...Pes edişleri...Napmak lazımlar?? Yaptığın her hareketi sorgulamalar??? Tanımların kayıp gidişi... Tanımların geri gelişi...Kime göre, neye göre soruları??? herkese göre değişir cevapları... ardından yok artık o da herkese göre değişmez sınır koyuşları...Sınırı kimin koyduğuna karar veremeyişler?
Kargalar..Perdeler...(....)Bir de gençlik işte bakışı. Kanımız deliymiş yaa. Aklı başında mantıklı insanlar yani 'OLGUN' insanlar değilmişiz tavrıyla kaale alınmamalar. Gencim, kadınım, ailenin en iyi okumuşlarındanım, eee delirmiş olmam ve kaale alınmamam için her neden mevcut. Biz demiştik felsefe politika falan okumasın diye bak noldu kızcağız?? Anarşik, komünist, solcu, bir de üstüne feminist, erkek düşmanı...Yaaa...Afakanlar bastı...
Soru: Evladım ileride ne olacaksın?
Cevap: Anarşik:P Yok yok ben iyi aile kızıyım ben öğretmen olacağım efendim. ( Hemen ekleyeyim, tam da bir küçük burjuvayım.)
Soru soran kişi devam eder: Hee ilkokul öğretmeni mi ne güzel evladım tam kadına göre.
Cevap: Hayır teyzecim üniversitede ya da lisede öğretmen olacağım.
Soru: Aynı şey zaten. Aferin kızım.

Biri bana anlatsın... Ben neyim ben kimim? benden adam olur mu? ay pardon kadın olur mu?

1 comment:

ikinehir said...

ah canım benim.. ben de aynı yollardan geçiyorum. ailemden ümidi kestim, zaten bizim ailede politika konuşulmaz. arkadaşlarım arasında da
"biz demiştik sana felsefe okuma diye"
"felsefe okudu böyle oldu"
aç parantez. nasıl olduysam? "böyle" nedir? kapa parantez.

bak hatta şöyle bişi de var. hrant dink hakkında mesela veya orhan pamuk hakkında bişey diyorum di mi? gelen tepkiyi yazayım:
"boğaziçili olduğunu bu kadar belli etmesene"

benim lise mezunlar grubum var böyle tüm dönemler var orda. bu " we accuse" mailleri geldi ya oraya. gerizekalının biri ne dedi biliyosu musun mail ithafen : boğaziçi çürük meyva ile doludur arada istisnalar çıkar ama orası amerikanın arka kapısı bir dolu hain yuvasıdır. "from istanbul we accuse" mailine ithafen dendi bu. istanbul üni'de asistan bunu diyen meğğğzun ağğbim. ya yaa. sinir katsayısı sonsuza giderken...

hahayt ülke satan boğaziçi ya.. veya böyle entel dantel boğaziçi ya. hafiften anormal, hafiften çatlak, nerde bi bokluk orda boğaziçi ya.. anladın sen beni di mi?


geçenlerde lise arkadaşlarımla bir kavga ettim tilaram, anlatsam aklın durur. anlatırım bi gün. püff püff.


muhalefet deniyor bana sürekli mesela, küfür maiyetinde. bişi anlatmak, kendince haklı doğru olanı savunmak hep muhalefet. baykal nilay falan diyolar. ahaha gülüyorum artık.

hele o sonda dediğin. boğaziçine geldim, ahhh demişlerdi bana işte ama dinlemedim, felsefe okudum.(biz bu kızı napsak da kurtarsak)bak ben noldum : anarşik, solcu, komünüsst, sosyalist, entel dantel, ahh hatta feministt (şşt alçak sesle söyleyelim kimseler duymasın)

kim öğretiyo sana bunları kuzum?
okulda mı öğretiyolar sana bunları?
kim sokuyo bunları senin kafana? (favorim)